Jak jsem se stal turistou

Akce, Pro VelvarskouStřední       3 380x zobrazeno Přidat komentář

V neděli ráno jsme se srazili na vlakovém nádraží v Kralupech nad Vltavou a rozjeli jsme se motoráčkem. Cílem naší cesty byl Josefův Důl, kde jsme měli strávit poslední školní dny. Když jsme v odpoledních hodinách vyčerpaní vystoupili z motoráčku, tak na Nás čekala štreka do chaty, kde jsme si měli užít poslední školní dny.

Cesta ubíhala velice pomalu, i když byla po rovině, ale jak říkám „Slunko je sv*ňa“. V chatě na Nás čekali malé útulné pokoje, které jsme si hravě rozdělili a čekali jsme už jen na jednu opozdilkyni, která musela teprve „doletět“ do chaty. Čekali jsme na ní v nejbližší osvěžovně, kde jsme se mohli i občerstvit. Když „doletěla“, tak s námi ještě popila a šlo se do chaty, kde jsme byli seznámeni s plánem následujících dnů.

V pondělí ráno jsme vyrazili nakoupit do místního marketu, aby jsme mohli vyrazit na první túru k přehradě (pozn. redakce: Balatonu). Když byla jednotka nastoupena, mohlo se vyrazit do kopců. Stoupání bylo zákeřné a ještě podpořené větříčkem, ale za tu nádheru to stálo. Turistický kurz Z přehrady jsme pokračovali do občerstvovací stanice, když se tuto informaci dozvěděly holky, procházka se proměnila ve sprint v poledním „pařáku“ s prázdným žaludkem za jídlem. Po příchodu k Prezidentské chatě, jsme zjistili, že je z provozních důvodů zavřeno a tak jsme po přestávce pokračovali dál na Královku. Když se zájemci občerstvili, pokračovali jsme druhou stranou kolem přehrady přes Novou louku, pod Kristiánovem, až na chatu. Cesta ubíhala velice svižně, jelikož po stoupání musí zákonitě přijít na řadu klesání. Dnešní den jsme udělali ještě jednu zastávku těsně u chaty a to u vody, kde se mohli otužilci smočit, někteří to dokonce vzali jako koupel, takže do chaty dorazili promočení až do morku kosti. Večer jsme strávili v „Drbárně“ (pozn. redakce: v prázdném pokoji), kde jsme si do ranních hodin povídali a někteří tu dokonce i přenocovali.

V úterý jsme vyrazili do Pekla, které tu je kupodivu výše než Nebe. Plán dne byla vyhlídka, jak někteří už tušíte bylo to opět do kopce, nyní ale mírnějšího. Tentokrát Nám přál i vítr a foukal do zad, takže se do kopce krásně „běželo“. Tato procházka měla za cíl pokochat se místní krajinou, která je krásná, až na rozjeté tvorečky na silnici. Naše první zastávka byla vyhlídka na Čertových kamenech, kde jsme se kochali panoramaty. Po dostatečném kochání Nám opět vyhládlo, takže jsme se vydali do restaurace Hájenka, kde jsme chtěli pojíst, ale k naší smůle měli zavřeno, tak jsme se museli vydat zpátky k vyhlídce kde byla restaurace Peklo. Když jsme byli plní, vydali jsme se na chatu. Cesta ubíhala velice rychle, jelikož jsme byli občerstveni a hlavně jsme šli z kopce. I když jsme mohli jít kratší cestou, tak jsme šli znovu až do města, ale alespoň jsme si nakoupili. Plán na dnešní večer byl jasný, bowling v baru, kde mají dráhy, na kterých jsme se vyřádili. Turistický kurz Bowling jsme hráli všichni poprvé, až na výjimku, kterou tvoří dohled ALL, který si občasně zahraje a potom ještě Verča, která říkala, že to neumí, ale od nejmenovaného zdroje jsme se dozvěděli, že má dráhu v garáži :-D. První hru jsme se rozehrávali a potom už jsme věděli jak na to, tak to šlo lépe. Když jsme skončili, tak jsme se odebrali na chatu a zavřeli se do „Drbárny“, kde jsme se dozvěděli plno nových a hodnotných věcí.

Probudili jsme se do středečního dne, ve kterém jsme podnikli výpravu k Jedlovým vodopádům. Nejdříve jsme prošli celé město a dále jsme pokračovali už lesem, kde byl krásný chládek a všude voněl les a byla slyšet voda. Turistický kurz U vodopádů se nejotrlejší smočili, i přesto že voda byla ledová, i když bylo teplo. Odpoledne začalo pršet a tak jsme přeběhli kousek na bowling, který už Nám šel o poznání lépe po včerejším tréninku. A jako každý večer jsme se odebrali do „Drbárny“, kde jsme byli do časných ranních hodin a někteří zde zase nocovali.

Poslední ráno bylo nejnamáhavější, i přesto že bagáže byli prázdnější, ale nikomu se nechtělo domů a všichni by tam rádi zůstali ještě nějaký ten den. Ráno byl na programu generální úklid chaty a vrácení jí do původního stavu, když vše bylo uklizeno a na svém místě. Vyrazili jsme na nádraží, kde jsme čekali na motoráček, který Nás s několika přestupy a cestou autobusem, kvůli výlukám na trati, odvezl domů.

Fotogalerie

Štítky: , ,
Hlasovat proti tomuto příspěvkuHlasovat pro tento příspěvek (zatím nehodnoceno)